TENTANG DIRI..

* Sangat bersopan santun & bertolak ansur.* Sangat cermat, teliti & teratur.* Suka menegur kesilapan orang lain & mengkritik.* Pendiam tapi pandai bercakap.* Sikap sangat cool, sangat baik & mudah simpati.* Sangat perihatin & terperinci, amanah, setia & jujur.* Kerja yang dilakukan sangat sempurna.* Sangat sensitif yang tidak diketahui.* orang yang banyak berfikir. Sukakan benda yang luas.* Bersistematik

LAGI TENTANG DIRI...

* Daya pentaakulan yang baik.* Otak bijak & mudah belajar.* Suka mencari maklumat.* Kawal diri dari terlalu mengkritik.* Pandai mendorong diri sendiri.* Mudah memahami orang lain kerana banyak menyimpan rahsia.* Suka sukan, hiburan & melancong.* Kurang menunjukkan perasaannya.* Terluka hatinya sangat lama disimpan.* Terlalu memilih pasangan.

PUISI BERLALU SATU RASA ANTARA AKU DAN DIA

Hari ini dia menyapa daku,
dengan senyuman sungguh menyusuk kalbu,
aku tunduk tersenyum tersipu-sipu,
lirikan matanya yang kuyu,
seolah memandang daku tanpa berkedip,
malu aku jadinya,
merona pipiku bila mengingati renungan matanya,
aku tersenyum seorang diri,
rindu aku pada dirinya,
sangat rindu.

Hari ini dia ingin menemuiku,
bertemu dibawah pohon ditepian tasik yang membiru,
disana ada sebuah bangku, kami namakan bangku kasih hati,
tak sabar aku ingin menemui kekasih hatiku.

Pukul 3.00 petang,
aku dah sampai,
ku letakkan begku ke atas bangku,
ku renung indahnya tasik membiru,
sambil itu ku melirik gelagat kekasih yang mungkin seperti aku,
bermadu kasih, menyemai cinta,
menyulam sayang, berpaut bahagia.

Sedetik berlalu,sejam mengisi masaku,
lima jam berlalu tanpa daku sedari,
perasaanku merasa tidak enak sekali,
hatiku resah, kenapa dia belum kunjung tiba,
dia bukan seperti ini,
aku mula merasa letih,
aku kecewa untuk sebuah pertemuan yang tidak kesampaian,
ku alas beg kebahu ku,
ingin berlalu meninggalkan tempat itu,
tiba-tiba telefonku berbunyi,
aku tergamam...aku terkaku..benarkah?
Ya Allah...

Kini...dah bertahun aku ingin melupakan,
melupakan satu rasa yang tak kesampaian,
melupakan kisah cinta antara kami,
kerana kecintaan ALLAH itu lagi bererti baginya,
dia telah pergi dahulu...
meninggalkan aku tanpa bicara sayang,
aku disini tetap mengasihinya,
doa Al-Fatihah ku hadiahkan atas rasa itu,
aku tetap menyayanginya, selama aku masih bernafas.

Nukilan rasa:
arrisa_nazuha@MZrisa


0 comments:

Post a Comment



 
ZUELIJA MUZRI TYRAWAWA MIMIE KYLA AWEK CUTE ANIM FARINA BIELA SLUMBERYIE SHAHRIL SHAHRIL HANZ SHAH YAZID AFIQ BI RAIN MAK CU MUZRI MAMA ROZI KYO
Template Modified and Brought to you by : Arrisa blogger templates. Edited design by MzRisa