TENTANG DIRI..

* Sangat bersopan santun & bertolak ansur.* Sangat cermat, teliti & teratur.* Suka menegur kesilapan orang lain & mengkritik.* Pendiam tapi pandai bercakap.* Sikap sangat cool, sangat baik & mudah simpati.* Sangat perihatin & terperinci, amanah, setia & jujur.* Kerja yang dilakukan sangat sempurna.* Sangat sensitif yang tidak diketahui.* orang yang banyak berfikir. Sukakan benda yang luas.* Bersistematik

LAGI TENTANG DIRI...

* Daya pentaakulan yang baik.* Otak bijak & mudah belajar.* Suka mencari maklumat.* Kawal diri dari terlalu mengkritik.* Pandai mendorong diri sendiri.* Mudah memahami orang lain kerana banyak menyimpan rahsia.* Suka sukan, hiburan & melancong.* Kurang menunjukkan perasaannya.* Terluka hatinya sangat lama disimpan.* Terlalu memilih pasangan.

PUISI SATU CERITA DALAM LUKA

Setiap detik berlalu tanpa disedari,
tanpa dirasai,
tanpa diingini,
tanpa kita perlu menghitungnya berkali-kali.

Begitu juga pada kisah kita...
Dimana...
bila kita tak bersama,
baru kita terkesima seketika,
Tentang...
akan ertinya sebuah rindu,
akan ertinya sebuah kasih sayang,
akan ertinya sebuah cinta,
akan ertinya sebuah persahabatan.

Semusim kita menjalin tautan kasih,
kasih yang tak mampu diungkapkan ngan kata-kata,
rindu yang tak bisa digambarkan dengan wajah,
sayang yang tak kesampaian kerana sukar untuk dilafazkan,
menjadikan diri terpinga-pinga,
terkapai kapai seolah-olah tenggelam dalam lautan yang dalam.

Sang kekasih berlalu pergi,
tanpa menoleh daku lagi,
meninggalkan seribu persoalan,
membuatkan aku sakit dalam keterpaksaan,
sangat sakit, jiwa ku merintih,
namun tanpa siapa yang tahu.

Sahabatku sayang meninggalkan aku,
meninggalkan aku tanpa pesanan,
berlalu..berlalu terus berlalu,
semuanya seperti dalam mimpi,
kerana semalam kami tertawa bersama,
hari ini mereka pergi tanpa satu coretan,
daku terdiam apakah kesudahan.

Kaki yang melangkah sungguh lemah,
tak berdaya untuk berdiri,
berpaut pada ranting-ranting yang rapuh,
daku ilang arah seketika,
apa sebenarnya yang terjadi,
siapakah yang bersalah dalam satu kisah ini,
apa yang pasti...daku dalam kesedihan,
tak ada siapa yang tahu.

Hari ini..entah sekian kalinya,
daku mendongak langit,
merenung kilauan bintang yang melitupi langit,
biar kelam dan suram,
biar gelap tak bercahaya,
biar bulan pergi tanpa menyapa,
namun aku tahu...semua ini mungkin untuk hari ini,
jika ada sinar esok pasti akan berubah,
aku sayang pada semuanya,
pada rasa sayangku..
pada rasa cintaku...
pada rasa kasihku....
aku rindukan sang kekasih dan sahabatku yang pergi,
pergi untuk sekian kalinya....
meninggalkan aku seorang diri...
apapun...selamanya aku tetap aku,
aku akan masih disini.


Nukilan rasa:

arrisa_nazuha@Mzrisa

andai ada rasa itu pasti kita akan bersama seperti dulu.

0 comments:

Post a Comment



 
ZUELIJA MUZRI TYRAWAWA MIMIE KYLA AWEK CUTE ANIM FARINA BIELA SLUMBERYIE SHAHRIL SHAHRIL HANZ SHAH YAZID AFIQ BI RAIN MAK CU MUZRI MAMA ROZI KYO
Template Modified and Brought to you by : Arrisa blogger templates. Edited design by MzRisa